آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟بسیاری از مردم در مورد ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و واکسنی که از آن جلوگیری می کند سؤالاتی دارند. در اینجا می‌توانید مجموعه‌ای از سؤالات رایج را به شما پاسخ دهیم پس تا انهتای مقاله همراه ما باشید.

 

در چه سنی ممکن است فردی به HPV مبتلا شود؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟هر فردی بدون در نظر گرفتن سن خود ممکن است به HPV مبتلا شود. به عنوان مثال، اگر یک زن باردار مبتلا به HPV باشد، نوزادش ممکن است با عفونت HPV متولد شود.

اگر فردی به یک نوع HPV آلوده شده باشد و سیستم ایمنی بدنش آن را از بین ببرد، آیا نسبت به سایر انواع HPV نیز مصون است؟ سوالی که خیلی مطرح می شود باید بدانید مصونیت در برابر یک نوع HPV باعث محافظت در برابر انواع دیگر نمی شود.

واکسن فعلی در برابر 9 نوع مختلف HPV محافظت می کند که در برابر انواعی که احتمال ایجاد بیماری را دارند محافظت می کند.

 

 

اگر فردی مبتلا به HPV دهانه رحم باشد آیا به این معنی است که اگر مقاربت مقعدی داشته باشد، HPV مقعدی نیز دارد و آیا آزمایشی برای وجود HPV مقعدی وجود دارد؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟ فردی که دارای HPV در سلول های دهانه رحم است ممکن است عفونت در سلول های مقعد داشته باشد یا نداشته باشد. ویروس در بدن حرکت نمی کند.

با این حال، مردم اغلب نمی دانند چه زمانی آلوده شده اند. بنابراین، اگر قرار گرفتن در معرض HPV که منجر به عفونت دهانه رحم می‌شود، در طی روابطی که شامل مقاربت مقعدی نیز می‌شود، ممکن است سلول‌های مقعد آلوده شده باشند. در برخی موارد، سلول‌های مقعدی را می‌توان جدا کرد تا تغییرات حاکی از سرطان را بررسی کرد.

با این حال، از آنجایی که این نوع تست پاپ نه تنها تغییرات ناشی از HPV، بلکه تغییرات ناشی از سایر پاتوژن‌ها را نیز تشخیص می‌دهد، استفاده از آن به برخی از جمعیت‌های پرخطر محدود می‌شود و ممکن است قادر به تایید یا عدم تایید آن باشد.

 

عفونت HPV چقدر طول می کشد؟

عفونت HPV می تواند تا 24 ماه قبل از اینکه سیستم ایمنی عفونت را از بین ببرد، ادامه یابد. در طول این مدت، اکثر مردم نمی دانند که آلوده هستند. به همین دلیل است که جلوگیری از انتقال ویروس دشوار است.

 

وقتی مردم می گویند عفونت HPV “پاک شده است” به چه معناست؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟

آیا عفونت از بین رفته یا نهفته است؟ آیا هنوز هم می توان آن را به شخص دیگری انتقال داد؟
ویروس HPV می تواند باعث عفونت های مداوم شود. این بدان معناست که وقتی فردی آلوده می‌شود، ویروس در سلول‌هایی که ناحیه آلوده را پوشانده‌اند، تکثیر می‌شود.

در داخل سلول ها مانند ویروس های تبخال بی سر و صدا زندگی نمی کند. این بدان معنی است که وقتی سیستم ایمنی عفونت را “پاک می کند”، دیگر وجود ندارد، بنابراین نمی تواند به شخص دیگری سرایت کند.

با این حال، آنچه مهم است درک شود این است که بسیاری از افراد عفونت HPV بدون علائم دارند، بنابراین آنها متوجه نمی شوند که آلوده هستند. علاوه بر این، از آنجایی که آزمایش پاپ تغییرات سلولی را بررسی می کند و وجود ویروس را بررسی نمی کند، آزمایش پاپ “منفی” به این معنی نیست که عفونت HPV وجود ندارد.

این فقط به این معنی است که سلول هایی که دهانه رحم را پوشانده اند در حال حاضر علائم آسیب ناشی از عفونت مداوم HPV را نشان نمی دهند. به همین دلیل انجام منظم تست پاپ اسمیر مهم است.

 

 

 اگر به دنبال واکسن گارداسیل اصل میگردید؟!

آوام چی همراه شماست تا با بهترین قیمت خریداری کنید

برای خرید واکسن گارداسیل آمریکایی

تماس فوری با کارشناسان ما:

021-***

برای خرید واکسن گارداسیل در تهران

02128428280 داخلی 1

 

 

HPV چگونه باعث سرطان می شود؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟ HPV سلول های اپیتلیال را که سطوح مخاطی بدن را پوشانده اند، آلوده می کند. هنگامی که HPV وارد این سلول ها می شود، مانند گلو، دستگاه تناسلی یا مقعد، باعث می شود سلول ها پروتئین های HPV تولید کنند.

در بیشتر موارد، سیستم ایمنی سلول های آلوده را تشخیص می دهد و آنها را از بین می برد و عفونت را پاک می کند. با این حال، در برخی موارد یک عفونت مداوم رخ می دهد که باعث جهش یا تغییر سلول ها می شود. این جهش ها در نهایت می توانند منجر به سرطان شوند.

 

آیا واقعا در خطر ابتلا به HPV هستیم؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟ HPV از طریق تماس با دستگاه تناسلی، اغلب، اما نه همیشه، در طول رابطه جنسی منتقل می شود. همچنین می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی گسترش یابد.

اکثر مردم نمی دانند که HPV دارند، بنابراین اغلب متوجه نمی شوند که در حال انتشار ویروس هستند. از آنجایی که HPV بسیار رایج است، اگر با کسی صمیمی هستید، بهترین راه برای کاهش احتمال ابتلا به این ویروس، واکسینه شدن با واکسن HPV است که بتواند از نوع پر خطر آن جلوگیری کند.

 

 

آیا فردی می تواند HPV را پس از دریافت واکسن گارداسیل به فردی منتقل کند؟

آیا واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر است؟

واکسن HPV در برابر 9 نوع HPV محافظت می کند. دو نسخه قبلی در برابر دو یا چهار نوع محافظت شده است. انواع HPV در واکسن از شایع ترین علل سرطان و زگیل تناسلی محافظت می کند.

اگر پس از واکسینه شدن، فردی در معرض نوعی از HPV قرار گیرد که در واکسن گنجانده شده است، بعید به نظر می‌رسد که آلوده باشد و بنابراین، ویروس را منتشر نمی‌کند.

با این حال، اگر یک فرد واکسینه شده در معرض یک نوع HPV قرار گیرد که در واکسن نیست، ممکن است به طور بالقوه آلوده شده و ویروس را به دیگران منتقل کند پس بهترین راه ممکن واکسن زدن در هر سه نوبت است.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]