هلیکو باکتر پیلوری چیست

هلیکو باکتر پیلوری چیست شاید شما هم شنیده باشید، عفونت هلیکوباکتر پیلوری زمانی رخ می دهد که باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) معده شما را آلوده کند.

این معمولا در دوران کودکی اتفاق می افتد. یکی از علل شایع زخم معده ، عفونت هلیکوباکتر پیلوری ممکن است در بیش از نیمی از مردم جهان وجود داشته باشد.

اکثر مردم متوجه نمی شوند که به عفونت هلیکوباکتر پیلوری مبتلا هستند زیرا هرگز از آن بیمار نمی شوند اگر علائم و نشانه‌های زخم گوارشی در شما

ایجاد شود، احتمالاً پزشک شما را برای عفونت هلیکوباکتر پیلوری آزمایش می‌کند.

زخم معده زخمی است که در پوشش معده یا قسمت اول روده کوچک (زخم اثنی عشر) قرار دارد. اکثر افراد مبتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری هرگز هیچعلامت یا علامتی نخواهند داشت.

مشخص نیست چرا بسیاری از افراد علائمی ندارند. اما برخی از افراد ممکن است با مقاومت بیشتری در برابر اثرات مضر هلیکوباکتر پیلوری متولد شوند.

هنگامی که علائم یا علائم با عفونت هلیکوباکتر پیلوری رخ می دهد، معمولاً به گاستریت یا زخم معده مربوط می شود.

 

علائم عفونت هلیکو باکتر پیلوری چیست؟

هلیکو باکتر پیلوری چیست

هلیکو باکتر پیلوری چیست درد یا سوزش در معده (شکم)
درد معده که ممکن است زمانی که معده شما خالی است بدتر شود
حالت تهوع
از دست دادن اشتها
آروغ زدن مکرر
نفخ
کاهش وزن ناخواسته درد شدید یا مداوم معده (شکم) که ممکن است شما را از خواب بیدار کند
مدفوع قیری خونی یا سیاه رنگ
استفراغ خونی یا سیاه یا استفراغی که شبیه تفاله قهوه است

 

 

بیشتر بدانید : تفسیر آزمایش خون

 

علت رخ دادن هلیکو باکتر پیلوری چیست؟

 

هلیکو باکتر پیلوری چیست

هلیکو باکتر پیلوری چیست ، فونت هلیکوباکتر پیلوری زمانی رخ می دهد که باکتری هلیکوباکتر پیلوری معده شما را آلوده کند. باکتری هلیکوباکتر پیلوری معمولاً از طریق تماس مستقیم با بزاق، استفراغ یا مدفوع از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

هلیکوباکتر پیلوری نیز ممکن است از طریق غذا یا آب آلوده منتقل شود روش دقیقی که باکتری هلیکوباکتر پیلوری باعث گاستریت یا زخم معده در برخی افراد می شود هنوز ناشناخته است.

عوامل خطر
افراد اغلب در دوران کودکی به عفونت هلیکوباکتر پیلوری مبتلا می شوند عوامل خطر عفونت هلیکوباکتر پیلوری با شرایط زندگی در دوران کودکی مرتبط است، مانند:

زندگی در شرایط شلوغ زندگی در خانه با افراد زیادی می تواند خطر ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری را افزایش دهد.

زندگی بدون منبع مطمئن آب تمیز وجود یک منبع مطمئن از آب تمیز و جاری به کاهش خطر ابتلا به هلیکوباکتر پیلوری کمک می کند.

زندگی در یک کشور در حال توسعه افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری هستند.

این ممکن است به این دلیل باشد که شرایط زندگی شلوغ و غیربهداشتی ممکن است در کشورهای در حال توسعه رایج تر باشد.

زندگی با فردی که عفونت هلیکوباکتر پیلوری دارد. اگر با فردی که عفونت هلیکوباکتر پیلوری دارد زندگی می کنید، احتمال ابتلا به عفونت هلیکوباکتر

پیلوری بیشتر است.

زخم ها هلیکوباکتر پیلوری می تواند به پوشش محافظ معده و روده کوچک آسیب برساند این می تواند به اسید معده اجازه دهد تا یک زخم باز (زخم) ایجاد کند.

حدود 10 درصد از افراد مبتلا به هلیکوباکتر پیلوری دچار زخم می شوند التهاب مخاط معده. عفونت هلیکوباکتر پیلوری می تواند معده را تحت تاثیر قرار دهد و باعث تحریک و تورم (گاستریت) شود.

سرطان معده. عفونت هلیکوباکتر پیلوری یک عامل خطر قوی برای انواع خاصی از سرطان معده است. التهاب مخاط معده عفونت هلیکوباکتر پیلوری می تواند معده را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر نگران عفونت هلیکوباکتر پیلوری هستید یا فکر می کنید ممکن است به آن مبتلا شده باشید حنما به پزشک مراجعه کنید و چکاب اولیه را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]