آزمایشات دوران بارداریآزمایشات دوران بارداری، تست بارداری راهی برای تعیین باردار بودن شماست اگر تست بارداری شما مثبت باشد به این معنی است که باردار هستید. اگر آزمایش منفی باشد، به این معنی است که شما باردار نیستید.

تست‌های بارداری با شناسایی گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG)، هورمونی که بدن شما هنگام بارداری تولید می‌کند، کار می‌کند.

از همان ابتدای بارداری، بدن شما شروع به تغییراتی برای حمایت از سلول هایی می کند که به کودک شما تبدیل می شوند. یکی از مواردی که خیلی سریع اتفاق می افتد، تولید HCG است.

اگر باردار هستید، بدن شما شروع به تولید HCG بیشتری می کند. پس از کاشت تخمک بارور شده در رحم حدود شش تا 10 روز پس از لقاح سطح HCG شما شروع به افزایش می کند.

دو نوع اصلی تست بارداری وجود دارد آزمایش ادرار و آزمایش خون. اغلب، آزمایش ادرار را در خانه با آزمایش بارداری خانگی انجام می دهید این نوع آزمایش بدون نسخه در دسترس است  آزمایش خون برای بررسی بارداری شامل دادن نمونه خون شما است.

تست های قبل از تولد آزمایش هایی هستند که در دوران بارداری برای بررسی سلامت مادر و جنین انجام می شوند. آنها می توانند شرایطی را شناسایی کنند که در صورت عدم درمان، کودک را در معرض خطر مشکلاتی مانند زایمان زودرس قرار دهد.

آزمایش ها همچنین می توانند به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کنند تا مواردی مانند نقص مادرزادی یا ناهنجاری های کروموزومی را پیدا کنند.

 

 آزمایش های مهم در سه ماهه اول بارداری

آزمایشات دوران بارداریآزمایشات دوران بارداری، پس از اولین ویزیت، می توانید انتظار داشته باشید که آزمایش ادرار و وزن و فشار خون خود را در هر ویزیت تا زمان زایمان بررسی کنید. این آزمایش ها می توانند مشکلاتی مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی (فشار خون بالا به طور خطرناک) را پیدا کنند.

در طول سه ماهه اول، بسته به سن، سلامتی، سابقه پزشکی خانوادگی و موارد دیگر، آزمایش‌های بیشتری به شما پیشنهاد می‌شود. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

غربالگری سه ماهه اول: این آزمایش شامل آزمایش خون و سونوگرافی است. این کمک می کند تا مشخص شود که آیا جنین در معرض خطر ناهنجاری های کروموزومی (مانند سندرم داون) یا نقص های مادرزادی (مانند مشکلات قلبی) است یا خیر.

سونوگرافی: این آزمایش بی خطر و بدون درد از امواج صوتی برای ساختن تصاویری استفاده می کند که شکل و موقعیت کودک را نشان می دهد. می توان آن را در اوایل سه ماهه اول برای تاریخ بارداری یا در هفته های 11 تا 14 به عنوان بخشی از غربالگری سه ماهه اول انجام داد

زنانی که حاملگی های پرخطر دارند ممکن است در سه ماهه اول بارداری خود چندین سونوگرافی انجام دهند.

نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS): این آزمایش سلول های جفت را بررسی می کند تا ببیند آیا آنها یک ناهنجاری کروموزومی دارند (مانند سندرم داون). این می تواند از هفته 10 تا 13 انجام شود و می تواند با اطمینان بگوید که آیا نوزادی با یک اختلال کروموزومی خاص متولد می شود یا خیر.

آزمایش DNA بدون سلول / غربالگری غیر تهاجمی قبل از تولد (NIPS): این آزمایش خون DNA جنین را در خون مادر بررسی می کند این کار برای بررسی اینکه آیا جنین در معرض خطر اختلال کروموزومی است یا خیر انجام می شود و از هفته 10 به بعد قابل انجام است.

این یک آزمایش تشخیصی نیست. اگر نتایج غیرطبیعی باشد، آزمایش دیگری باید تشخیص را تایید یا رد کند. این معمولاً به زنان باردار در معرض خطر بالاتر ارائه می شود زیرا آنها مسن تر هستند یا نوزادی با ناهنجاری های کروموزومی داشته اند

 

 

چه ساعتی از روز باید تست بارداری بدهم؟

آزمایشات دوران بارداری
آزمایشات دوران بارداری، به طور کلی، بهترین زمان زمانی است که اولین ادرار صبحگاهی خود را دارید. با این حال، برخی از تست‌های بارداری به اندازه کافی حساس هستند تا HCG را بدون توجه به زمان انجام آزمایش تشخیص دهند. در صورت امکان، سعی کنید قبل از انجام آزمایش صبر کنید تا سه ساعت از آخرین ادرار شما بگذرد. همچنین می توانید دو آزمایش بارداری انجام دهید تا تأیید شود که نتیجه یکسانی دریافت می کنید.

مطالعه آزاد: قرص متی مازول

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]