ساز و کار استارتاپ های حوزه های درمان و سلامت

جهان با تکنولوژی و نوآوری در عرصه پزشکی و سلامت رودرروست که رفته رفته شکل خلاقانه تری به خود میگیرد. این خلاقیت تمام جوانب حوزه سلامت و درمان را دربرگرفته است. از مشاوره گرفتن و ویزیت شدن آنلاین توسط متخصص وتهیه کردن دارو گرفته تا عمل های جراحی که با ربات ها ، هوش مصنوعی و دستگاهای مجهز پزشکی انجام میشوند. در مشاهده با این نوآوری ها می توانیم ظهوراستارتاپ های درمانی را مثال بزنیم که امروزه با وجود شرایط سخت و بروز پاندمی ها نظیر ویروس کووید 19

( کرونا) در حال تکمیل مراحل زیر ساختی و گسترش خدمات خود هستند تا مشکلات بیماران را مرتفع کنند.

استراتژی استارتاپ های درمانی

کارکردن به هرشکل درزمینه های بهداشتی و حوزه های مرتبط با مقوله سلامتی، به هیچ عنوان کار ساده ای نیست ولی با این حال این حوزه بستری مناسب و ایده‌آل برای راه اندازی استارتاپ می باشد. خلاقیت و نوآوری درحوزه ی خدمات درمانی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. استفاده از پیشرفته ترین وبروز ترین زبان های برنامه نویسی به علاوه آن در اختیار گذاشتن سامانه با کاربری ساده و آسان برای استفاده کنندگان خدمات درمانی امروزه از مهمترین و اساسی ترین راه حل های کسب موفقیت برای فعالین استارتاپی در حوزه خدمات پزشکی محسوب می گردد.کارآفرینان در این زمینه نباید ازسختی‌های حوزه درمان و سلامت واهمه ای داشته باشند و از این سختی درجهت مثبت استفاده کنند، چرا که هرچه حوزه فعالیت سخت تر و حساس ترباشد رقابت هم در آن کمتر است.

یکی از استراتژی های استارتاپ‌های درمانی که بیشتر از سایر بخش ها مورد توجه بنیان گذاران ومدیران قرار می گیرد، رونق و ارتقای خدمات home care یا همان خدمات پزشکی در منزل می باشد به گونه ای که با در اختیار گذاشتن بسیاری از خدمات درمانی که تا پیش ازاین صرفا در کلینیک ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی در دسترس بیماران قرارداشت، در منزل یا محل کار متقاضیان خدمات پزشکی و درمانی، ارائه نماید.

برخی از این خدمات عبارتند از در اختیار قرار دادن دستگاه اکسیژن سازی، کپسول های اکسیژن در وزن های مختلف به بیماران می باشد. برخی دیگر شامل خدمات پاراکیلینیکی نظیر ارسال دارو، آزمایشات، رادیولوژی، فیزیوتراپی وغیره در منزل می باشند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل برای سالمندان توسط شرکت آوام چی زیر نظر فیزیوتراپیست های متخصص صورت می گیرد و تمامی متقاضیان می توانند از این خدمات استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره پنج رقمی 79296 یا شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

استارتاپ های درمانی می توانند با دراختیارقراردادن اپلیکیشن و وب سایت و وب اپ خود شرایط را به گونه ای محیا سازند تا بیماران با نصب اپلیکیشن برروی گوشی موبایل یا تبلت خود و یا با وصل شدن به شماره های مستقیم و ارتباط گرفتن با پشتیبانان آن مجموعه، زمینه را برای دسترسی افراد مسن تر که برایشان کارکردن با نرم افزارها و اینترنت غالبا سخت و دشوارمی باشد، فراهم نماید. این امکانات علاوه بر بالا بردن سرعت ثبت درخواست خدمات، پاسخگویی به موقع، بهبود بخشیدن جریان گردش کار وکم کردن محسوس هزینه های درمانی، باعث جلوگیری از اتلاف وقت و ترافیک ناشی از مراجعات حضوری به مراکز درمانی گردیده است.

طراحی وسازکاراپلیکیشن های این استارتاپ ها حال بسته به خدماتی که ارائه میدهند متفاوت می باشد.

market place

از مهمترین و مرسوم ترین روش ها،market place هست که این امکان را فراهم میکند، تا استارتاپ ها بتوانند درغالب دریافت فایل عکس درخواست که اصطلاحا image base نامیده می شود، به راحتی از نیاز کاربران خود باخبر گردند.

دراین روش کاربران با استفاده از دوربین تلفن همراه هوشمند خود به سادگی هرچه تمام تر تصویر کالای مورد نیاز و یا حتی تصویر نسخه پزشکی خود را آپلود نمایند، سپس تیم پشتیبانان از طریق پنل مدیریتی، تصویر ارسالی کاربران را دریافت و از درخواست آنان باخبر می گردند.

همچنین استارتاپ ها در طرف دیگر قراردادهایشان که همان تامین کنندگان یا مراکز درمانی می باشند نیز به همان صورت image base اقدام نموده و پس از صحت سنجی ودرستی درخواست مرتبط با خدمات درمانی ، مجوزارسال تصویر به آن مراکز را صادر و تامین کنندگان را از این درخواست ها آگاه میسازد.

با بارگذاری تصاویر نسخ مختلف خود دربرخی اپلیکیشن های market place :

  • شما میتوانید دارو تهیه نمایید.
  • شما میتوانید با پزشک خود را به صورت آنلاین یا در منزل، محل کار و حتی در باشگاه ورزشی و به طور کلی هر مکانی که شما تقاضا نمایید، ملاقات داشته باشید .
  • شما میتوانید خدمات تصویربرداری اعم از سونوگرافی، ام آر آی، رادیولوژی، عکس دندان را رزرو و یا حتی برخی خدمات قابل ارائه را، در منزل خود دریافت نمایید.
  • شما میتوانید خدمات آزمایشگاهی و تفسیر آن آزمایش را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشید.
  • شما می توانید به راحتی درمنزل یا محل کارخود خدمات فیزیوتراپی، طب سوزنی، ماساژدرمانی، گفتاردرمانی، کاردرمانی وغیره را دراسرع وقت با هزینه متناسب دریافت نمایید.

لجستیک

یکی از تاثیرگذارترین و مفید ترین راه های موفقیت استارت آپهای سلامت محور، جذب و بکارگیری گروه های منظم و حرفه ای در امر لجستیک یا دلیوری می باشد که همواره این موضوع در صدر دغدغه های مدیران و بنیان گذاران این نوع استارتاپ ها بوده و هست. امر لجستیک موضوع کوچک و ساده ای نیست که بتوان آن را کم اهمیت پنداشت و یا اصلا نادیده گرفت، تصور کنید از یکی از سامانه های غذا رسان آنلاین سفارش چند پرس غذا ، از بهترین رستوران شهر خود را درخواست می نمایید از مامور خرید مواد اولیه گرفته تا سرآشپز ماهرآن رستوران و در نهایت مدیریت و کلیه ی تیم آن مجموعه که همگی تلاش نموده اند تا به یکی از بهترین رستوران های شهر تبدیل شوند، فقط یکی از عوامل نظیر، تاخیر، بی نظمی، بی تعهدی، عدم رسیدگی به وضعیت ظاهری و بهداشتی توسط افراد شاغل در قسمت لجستیک کافیست تا همه ی تلاش ها، هزینه ها وبطورکلی اعتبار آن مجموعه به شدت زیرعلامت سوال برود. در بررسی بسیاری از سامانه های هوشمند خدمات درمانی دریافتیم ، استخدام و بکارگیری افراد متعهد ، منظم ، فعال و پر انرژی ، مسئول و با انگیزه کافی در همه قسمت های یک مجموعه استارت آپی به ویژه درقسمت لجستیک اثر بسزایی در موفقیت سامانه ها و کسب اعتبار مطلوب و جایگاه مد نظر در بین کاربران خود خواهد داشت.

جمع بندی

در پایان، ضمن تشویق به استفاده از سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی بویژه سامانه های فعال در حوزه خدمات درمانی، از اقشار مختلف جامعه دعوت می نماییم تا با اشاعه فرهنگ عدم مراجعات حضوری غیر ضروری، گام مهمی در کاهش بیماری های واگیر و عدم بروز همه گیری های ویروسی برداریم .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]