دسته‌ها: خدمات پزشکی

آزمایش ایدز در منزل

آزمایش ایدز در منزل

بسیاری از افرادی که بیماری ایدز مبتلا هستند، خودشان از این مسئله آگاهی ندارند و این ناآگاهی ممکن است برای دیگران خطراتی به همراه داشتن باشد و امکان انتقال این بیماری به دیگران به صورت ناخواسته وجود دارد. بیماری ایدز ممکن است در فرد هیچگونه علامتی نداشته باشد و هیچ درد یا عفونتی در بیمار حس نشود و تنها راه تشخیص بیماری ایدز، آزمایش خون می باشد. به کمک آزمایش خون می توان بسیاری از بیماری هایی که فرد به آن مبتلا شده است را تشخیص داد و حتی می توان از بروز بسیاری از بیماری ها و سرطان توسط آزمایش خون جلوگیری کرد و به همین دلیل آزمایش خون یکی از مهمترین و کاربردی ترین آزمایشات محسوب می شود و هر فردی هر ساله حداقل یک بار باید این آزمایش را انجام دهد تا از وضعیت جسمانی و سلامت بدن خود آگاهی داشته باشد.

برای انجام آزمایش خون جهت تشخیص بیماری ایدز می توان به آزمایشگاه ها مراجعه کرد ولی آوام چی شرایطی را فراهم کرده است که متقاضیان می توانند در منزل خود این آزمایش را انجام دهند. آزمایش ایدز در منزل یکی از خدماتی است که شرکت آوام چی برای متقاضیان خود فراهم کرده است و متقاضیان به کمک اپلیکیشن آوام چی می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

دانلود اپلیکیشن آوام چی

چه افرادی باید آزمایش ایدز بدهند؟

به طور معمول نیازی نیست تا همه افراد جامعه آزمایش ایدز را انجام دهند و فقط کسانی که در معرض این بیماری قرار دارند جهت مثبت یا منفی بودن آزمایش خود باید این تست را پشت سر بگذارند. در ادامه عواملی که باعث انتقال بیماری ایدز به دیگران می شود را نام می بریم و افرادی که در معرض این رفتارها قرار گرفته اند باید جهت انجام آزمایش ایدز اقدام نمایند.

  • انجام رابطه جنسی محافظت نشده
  • داشتن چند شریک جنسی
  • مصرف مواد مخدر به صورت تزریقی و با سرنگ های آلوده
  • داشتن شریک جنسی مبتلا به ایدز

شایع ترین دلایل انتقال ایدز از یک فرد آلوده به یک سالم موارد فوق می باشد و به صورت سالانه افراد بسیاری به دلایل فوق به این بیماری مبتلا می شوند. در صورتی که نتیجه آزمایش ایدز فردی مثبت اعلام شود، می توان با اقدامات به موقع و پیشگیری های لازم از انتقال به دیگران جلوگیری کرد و همچنین این بیماری را تحت کنترل قرار داد.

ایدز

متاسفانه بیماری ایدز یکی از تلخ ترین بیماری ها محسوب می شود و ممکن است این بیماری بین 6 ماه تا 10 سال بدون علامت باشد و فرد از آن آگاهی نداشته باشد. یکی از مهمترین آزمایشاتی که قبل از ازدواج توصیه می شود، انجام آزمایش خون جهت تشخیص بیماری ایدز می باشد تا مشکلی از این نظر برای زوجین پیش نیاید. فرض کنید فردی که به بیماری ایدز مبتلا است بدون انجام این آزمایشات ازدواج کند و با همسر خود وارد رابطه شود. در این صورت همسر او به این بیماری مبتلا می شود و ممکن است تا سال ها این بیماری از خود نشانه ای بروز ندهد.

آزمایش ایدز یا همان HIV یک آزمایش بسیار مهم و تخصصی می باشد که به صورت کاملا محرمانه انجام می شود و نتیجه آزمایش فقط به خود فرد تحویل داده می شود. اگر نگران انجام این آزمایش می باشید می توانید درخواست خود را به شرکت آوام چی ارائه دهید و پرستارانی که برای انجام این کار اعزام می شوند به صورت کاملا محرمانه این کار را برای شما انجام می دهند و نتیجه تست را فقط به خود فرد ارائه می دهند.

آزمایش ایدز بدین صور می باشد که ممکن است در روزهای اولیه هیچ علائمی از خود نشان ندهد و حتی با انجام آزمایش ایدز نتیجه منفی باشد. برای نتیجه قطعی فرد باید پس از سه ماه از رویداد مشکوک یا رفتار پرخطر که مربوط به ایدز می باشد اقدام به انجام آزمایش کند و اگر نتیجه آزمایش منفی اعلام شد به معنی عدم آلودگی فرد به بیماری ایدز می باشد. اگر باز هم در این زمینه اطمینانی حاصل نشد می توان پس از چند ماه دیگر این آزمایش را تکرار کرد و پس از منفی بودن تست می توان گفت که فرد به صورت کامل پاک می باشد.

میزان انتقال بیماری ایدز

بیماری ایدز فقط در صورت تماس فیزیکی فرد آلوده به فرد سالم انتقال پیدا می کند و درصد انتقال این تماس ها با یکدیگر متفاوت می باشد. شایع ترین و بالاترین درصد انتقال بیماری ایدز از طریق رابطه جنسی محافظت نشده می باشد که از فرد آلوده به فرد سالم انتقال پیدا می کند. رابطه جنسی محافظت نشده به منظور تماس مستقیم جنسی می باشد که ممکن است بیماری ایدز از طریق مهبل، مقعد و دهان وارد بدن فرد سالم شود. استفاده از کاندوم می تواند خطر انتقال بیماری را به میزان زیادی کاهش دهد ولی باز هم درصد کمی انتقال بیماری وجود دارد.

بوسیدن از طریق لب ها خطر کمی در انتقال بیماری ایدز دارد و میزان HIV در بزاق دهان خیلی پایین می باشد و درصد انتقال آن از این طریق بسیار پایین می باشد ولی اگر در دهان فرد آلوده زخمی وجود داشته باشد احتمال انتقال بیماری وجود دارد. همان طور که گفتیم بیماری ایدز فقط از طریق تماس فیزیکی انتقال پیدا می کند و امکان انتقال آن از طریق هوا یا آب و غذا امکان پذیر نمی باشد و این ویروس در بیرون از بدن انسان زیاد زنده نمی ماند.

بسیاری از افراد سالم از دست دادن، بوسیدن، سرفه کردن و ظروف غذای فرد آلوده به ایدز ترس دارند و فکر می کنند از این طریق بیماری ایدز به آن ها انتقال پیدا می کند. ویروس ایدز از طریق این موارد انتقال پیدا نمی کند و بالاترین و شایع ترین مورد انتقال آن از طریق خون فرد آلوده می باشد و در صورت تماس به فرد سالم انتقال پیدا می کند. اما توجه داشه باشید در ظروف آزمایشگاهی که برای انجام تست از آن ها استفاده می شود پس از هر بار استفاده باید آن ها به طور کامل استریل شوند و یا اگر یک بار مصرف هستند، پس از مصرف باید از در بسته بندی مخصوص انداخته شود و دور ریخته شود.

متقاضیان می توانند جهت انجام آزمایش ایدز در منزل به اپلیکیشن آوام چی مراجعه نمایید و این آزمایش را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره های 09107500967 و 26856243-021 تماس حاصل نمایید.

گیاهان دارویی برای کرونا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جدیدترین مقالات

اهمیت تزریق واکسن گارداسیل

اهمیت تزریق واکسن گارداسیل : ابتدا بهتر است درباره واکسن گارداسیل و نحوه عملکرد این واکسن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان…

1 هفته ago

سفارش قرص متیمازول خارجی

برای سفارش قرص متیمازول خارجی میتوانید با شرکت ما تماس بگیرید.   قرص متیمازول چیست؟ یک داروی ضد تیروئید است…

2 ماه ago

سفارش واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی خارجی

واکسن گارداسیل ۹ ظرفیتی یک واکسن پیشگیرانه است که برای محافظت در برابر بیماری‌های ناشی از ۹ نوع ویروس پاپیلومای…

2 ماه ago

درمان زگیل تناسلی در خانم ها

زگیل تناسلی زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که از طریق ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند…

2 ماه ago

خرید واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی

برای جلوگیری از شیوع ویروس HPV بهترین پیشنهاد جامعه پزشکی به شما تزریق سه گانه واکسن های گارداسیل است. برای…

3 ماه ago

قیمت واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی

ویروس HPV که یک ویروس عفونی می باشد، در صورت مبتلا شدن فرد باعث بروز بیماری هایی می شود که…

3 ماه ago