خدمات درمانی

تست کرونا برای سفر

تفسیر آزمایش خون

بسیاری از افراد می پرسند که آیا انجام تست کرونا برای سفر لازم است، در جواب این سوال باید بگوییم که بله اگر قصد سفر خارجی یا داخلی دارید باید قبل از اقدام به مسافرت تست کرونا بدهید. در حقیقت با توجه به شیوع بیماری کرونا (کووید 19) در سراسر جهان و لزوم رعایت اصول بهداشتی کنترل عفونت، کشورهای مختلف برای ورود و خروج مسافران به داخل و خارج مرز‌های خود سیاست ‌هایی را اتخاذ نموده و قوانینی تصویب کرده ‌اند تا از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری گردد. یکی از این قوانین لزوم داشتن نتیجه تست کرونای منفی (PCR) مسافران می ‌باشد.

به همین منظور تمامی مسافران با توجه به مقصد سفر خود باید طبق قانون، حداکثر در بازه زمانی منتهی به پرواز که ایرلاین ‌ها بر اساس قوانین هر کشور اعلام می‌ کنند، اقدام به انجام تست کرونا نموده و جواب آزمایش خود را در حین مسافرت به همراه داشته باشند تا در مواقع نیاز ارائه نمایند. به عبارتی باید گفت که تمام مسافرانی که قصد سفرهای پروازی به خارج از ایران را دارند و یا بالعکس، از سفرهای خارجی به کشور باز می ‌گردند و یا حتی در داخل کشور می خواهند سفر کنند، باید از سلامت خود مطمئن شوند و سند و مدرک مربوطه را به هواپیمایی مربوطه نشان دهند در غیر این صورت امکان پرواز و مسافرت وجود ندارد.

امکان انجام تست کرونا برای سفر در محل

 

شرکت آوام چی جهت رفاه حال مسافران محترم و در راستای رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کووید-19 امکان انجام تست کرونا در محل (منزل، محل کار و…) را فراهم کرده است. بدین صورت که افراد برای انجام این تست ابتدا اپلیکیشن آوام چی را در تلفن همراه خود نصب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خود اقدام به ثبت درخواست تست کرونا سیار کنند. پس از ثبت درخواست تیم پزشکی آوام چی در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما آمده و با حفظ پروتکل های بهداشتی اقدام به نمونه گیری می کنند. نتیجه برای آزمایشگاه های معتبر طرف قرارداد ارسال و در کمتر از 24 ساعت پاسخ را به دست شما می رسانند.

همینطور شما عزیزان می توانید از سایر خدمات پزشکی آوام چی مانند آزمایش خون در منزل، پرستار در منزل، ویزیت پزشک در منزل (متخصص و عمومی)، ارتوپد و فیزیوتراپی در منزل و… می توان استفاده کنید. برای دریافت این خدمات نیز کافی است اپلیکیشن آوام چی را در تلفن همراه خود نصب کرده و از تمام خدمات آوام چی بهرمند شوید.

 

چگونه می‌ توان از سرایت این بیماری پیشگیری کرد

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌ها (CDC) این توصیه‌ ها را ارائه می ‌دهد:

  • هنگامی که واجد شرایط واکسینه شدن هستید، واکسن بزنید.
  • ماسک بزنید. اگر در حال حاضر در منطقه‌ ای زندگی می ‌کنید که میزان سرایت کووید-19 در آن بالاست حتی اگر واکسن زده‌اید، در فضا های بسته ‌ای که افرادی غیر از اعضای خانوارتان در آن حضور دارند، ماسک بزنید. پیشنهاد می ‌شود اگر قرار است در جمع افراد زیادی باشید، در فضاهای باز نیز ماسک بزنید.
  • فاصله اجتماعی (حفظ فاصله شش فوت (دو متر) از دیگران) را رعایت کنید.
  • از حضور در محیط‌ های شلوغ و فضاهایی که تهویۀ ضعیفی دارد، اجتناب کنید.
  • دست‌ های خود را بشویید یا آن ‌ها را مرتباً با ژل حاوی الکل ضدعفونی کنید.
  • هنگام سرفه کردن، قسمت داخل آرنجتان را جلوی دهان و بینی خود بگیرید.
  • سطوح پرکاربرد را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • سلامت خود را هر روز تحتِ ‌نظر بگیرید. اگر علائمی دارید که نگرانی ابتلا به کووید-19 را در شما ایجاد کرده است در خانه بمانید، مگر برای انجام تست کرونا.

اهمیت تست کرونا برای سفرهای داخلی و خارجی

 

شاید بپرسید سفرهای هوایی چگونه به شیوع کرونا کمک خواهد کرد، پاسخ چندان پیچیده نیست. کافی است به رفتار ویروس و ماهیت سفر با هواپیما توجه کنید. هر چقدر ارتباط و تماس انسان‌ ها با یک دیگر بیشتر شود، به همان میزان شیوع بیماری شدت خواهد یافت. در هر پرواز، تعداد زیادی مسافر جا به جا خواهد شد. آن ها باید در سالن ‎های انتظار، منتظر بمانند، از گیت ‌های بازرسی عبور کنند و… .

در طی یک پرواز به طور قابل ملاحظه‌ ایی تماس انسان ‌ها با یک دیگر افزایش می ‎‌یابد و همین موضوع برای شیوع گسترده کرونا کافی است. تست کرونا قبل و بعد از سفر هوایی تا حدود زیادی می ‎تواند ریسک انتقال بیماری را کاهش دهد. هرگز ادعا نمی ‎شود که قوانین شیوع بیماری را متوقف خواهد کرد اما در کاهش آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جدیدترین مقالات

سفارش قرص متیمازول خارجی

برای سفارش قرص متیمازول خارجی میتوانید با شرکت ما تماس بگیرید.   قرص متیمازول چیست؟ یک داروی ضد تیروئید است…

2 ماه ago

سفارش واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی خارجی

واکسن گارداسیل ۹ ظرفیتی یک واکسن پیشگیرانه است که برای محافظت در برابر بیماری‌های ناشی از ۹ نوع ویروس پاپیلومای…

2 ماه ago

درمان زگیل تناسلی در خانم ها

زگیل تناسلی زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که از طریق ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند…

2 ماه ago

خرید واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی

برای جلوگیری از شیوع ویروس HPV بهترین پیشنهاد جامعه پزشکی به شما تزریق سه گانه واکسن های گارداسیل است. برای…

2 ماه ago

قیمت واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی

ویروس HPV که یک ویروس عفونی می باشد، در صورت مبتلا شدن فرد باعث بروز بیماری هایی می شود که…

3 ماه ago

خرید و قیمت قرص پاکسیل-paxil20mg

اصولا پاکسیل برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی، اختلال خلقی پیش از قاعدگی و اختلال استرس…

3 ماه ago