اخبار پزشکی

مشاوره افسردگی

به مشاوره افسردگی نیاز داری؟
چیشده که احساس میکنی افسرده ای و نیاز به یک مشاوره داری؟
چقدر در مورد مفهوم افسردگی میدونی و با علائم آن آشنا هستی؟
چرا افسردگی اتفاق می افتد؟

مشاوره اضطراب و افسردگی خانم دکتر مریم باقری

شماره تماس: 021228935912

اضطراب و افسردگی

احساسات منفی، مثل غم، تنهایی و ترس واکنش های عادی به عوامل استرس زای زندگی هستند. اکثر مردم گاهی احساس ضعف و ناراحتی می کنند، وقتی شدت و تعداد استرس های زندگی زیاد شد و مدت ماندگاری احساسات منفی در ما ادامه پیدا کرد، زمینه برای ابتلا به بیماری های خلقی مثل اضطراب و افسردگی فراهم می شود.

با این حال ، در مورد افرادی که افسردگی برای آن ها به عنوان یک اختلال روانپزشکی تشخیص داده شده است، تظاهرات بد خلقی بسیار شدیدتر است و تداوم بیشتری دارند.

استرس یا شادی در درون شماست ، نه در دنیای خارج. وقتی این را درک کردید و یاد گرفتید که ذهن خود را کنترل کنید، از شدت استرس در وجودتان کاسته می شود.

مشاوره افسردگی

تعریف افسردگی

با افسردگی، لذت یا علاقه محدودی به فعالیت های روزانه و/یا خلق دائماً افسرده همراه است. به همین دلیل ، افرادی که افسردگی را تجربه می کنند ، اغلب با عدم مشارکت در فعالیت هایی که قبل از افسردگی انجام می دادند ، از زندگی عقب نشینی می کنند. چرا کسی بخواهد در فعالیتی شرکت کند که از آن لذت نمی برد؟

یکی دیگر از علائم شایع افسردگی خستگی مفرط است. به تعبیر مراجعان، افسردگی مثل این است که مدام یک کوله پشتی پر از آجر را به دوش بگیرید و با خود حمل کنید.

در اثر این احساس خستگی مفرط و لذت نبردن، افراد در طول روز فعالیت کمتری خواهند داشت زیرا برای انجام دادن کارها انرژی لازم را ندارند و این کمبود انرژی به خودی خود باعث شدیدتر شدن افسردگی می شود.

  • افسردگی در زنان
  • افسردگی در مردان
  • افسردگی در نوجوانان
  • افسردگی در افراد مسن

افسردگی در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. بر طبق تحقیقات، برخی از تفاوت ها در نحوه ی بروز افسردگی، با تفاوت در جنسیت و سن در ارتباط است.

افسردگی در مردان اغلب به صورت خستگی ، تحریک پذیری و عصبانیت ظاهر می شود. آنها ممکن است رفتارهای بی پروا تری از خود نشان دهند و از مواد مخدر و الکل سوء استفاده کنند.

آنها همچنین تمایل ندارند قبول کنند که افسرده هستند و در کمک گرفتن از متخصص کوتاهی می کنند. افسردگی در زنان به صورت غم ، بی ارزشی و احساس گناه ظاهر می شود. افسردگی در كودكان كوچكتر با ویژگی هایی مثل امتناع از مدرسه ، اضطراب هنگام جدا شدن از والدين و نگراني از مرگ والدين ظاهر مي شود.

نوجوانان افسرده تحریک پذیر تر و خشمگین تر از مواقع عادی هستند و در مدرسه دچار مشکل می شوند. آنها همچنین اغلب دچار اضطراب ، اختلالات خوردن یا سوء مصرف مواد هستند.

افسردگی در افراد مسن ممکن است با نمود کمتری ظاهر شود زیرا تمایل کمتری به بروز دادن غم یا اندوه خود دارند و بیماری های پزشکی که در این جمعیت شایع تر است نیز باعث افسردگی می شود.

مرکز مشاوره خانم دکتر باقری

انتخاب کلینیک از ابتدای شروع درمان تا پایان دوران بهبودی کامل شما رو پشتیبانی میکند و در کنار شماست. انتخاب کلینیک از ابتدای شروع درمان تا پایان دوران بهبودی کامل شما رو پشتیبانی میکند و در کنار شماست. انتخاب کلینیک از ابتدای شروع درمان تا پایان دوران بهبودی کامل شما رو پشتیبانی میکند و در کنار شماست.

مریم باقری، دانش آموخته ی علم روانشناسی.
مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی و مقطع دکتری از دانشگاه خوارزمی.
مدرس دانشگاه.
برگزار کننده کارگاه‌های تخصصی برای دانشجویان روانشناسی و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی مثل مدیریت خشم، مدیریت استرس ،جرات ورزی ،گفتگوی سالم و … .
حیطه تخصصی درمان در زمینه افسردگی، اضطراب، وسواس
و همچنین در حیطه ی تحلیل روابط در مشاوره ی پیش از ازدواج، روابط زوجین و خانواده درمانی.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جدیدترین مقالات

اهمیت تزریق واکسن گارداسیل

اهمیت تزریق واکسن گارداسیل : ابتدا بهتر است درباره واکسن گارداسیل و نحوه عملکرد این واکسن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان…

1 هفته ago

سفارش قرص متیمازول خارجی

برای سفارش قرص متیمازول خارجی میتوانید با شرکت ما تماس بگیرید.   قرص متیمازول چیست؟ یک داروی ضد تیروئید است…

2 ماه ago

سفارش واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی خارجی

واکسن گارداسیل ۹ ظرفیتی یک واکسن پیشگیرانه است که برای محافظت در برابر بیماری‌های ناشی از ۹ نوع ویروس پاپیلومای…

2 ماه ago

درمان زگیل تناسلی در خانم ها

زگیل تناسلی زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که از طریق ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند…

2 ماه ago

خرید واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی

برای جلوگیری از شیوع ویروس HPV بهترین پیشنهاد جامعه پزشکی به شما تزریق سه گانه واکسن های گارداسیل است. برای…

3 ماه ago

قیمت واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی

ویروس HPV که یک ویروس عفونی می باشد، در صورت مبتلا شدن فرد باعث بروز بیماری هایی می شود که…

3 ماه ago