دسته‌ها: خدمات درمانی

آیا می‌توانم کاردرمانی و فیزیوتراپی را در منزل انجام دهم؟

اکثر افرادی که به خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی نیاز دارند، مشکلات عضلانی و حرکتی دارند که برای رفع آن این درمان‌ها را شروع می‌کنند. از این رو ممکن است رفت و آمد دائم بین مراکز درمانی و منزل برایشان سخت باشد. فیزیوتراپی در منزل یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به راحتی مشکل این افراد را رفع کند. چه بسا کسانی که توان حرکتی ندارند و بیرون بردن آن‌ها در منزل کار بسیار مشکلی باشد. خدمات آموزش فیزیوتراپی در منزل و آموزش کاردرمانی در خانه برای این افراد بهترین انتخاب است.

فیزیوتراپی در منزل

چه کسانی به کاردرمانی در منزل و فیزیوتراپی نیاز دارند؟

فیزیوتراپی از زیر مجموعه خدمات پزشکی و توان‌بخشی است که به بهبود مشکلات حرکتی، عضلانی و توان‌بخشی می‌انجامد. مشکلات مختلف و بیماری‌هایی مانند آرتروز، سکته‌های مغزی، پارکینسون، ضعف عضلانی و … ممکن است سبب شوند تا اندام‌های مختلف توانایی خود را از دست بدهند.

اندام‌های بدن این توانایی را دارند که با انجام تمریناتی، خود را بهبود بخشند و بتوانند دوباره حرکات عادی را از سر بگیرند. فیزیوتراپی دقیقه همین کار را می‌کند. کاردرمانی و فیزیوتراپی به فرد کمک می‌کند تا اندام‌های تحلیل رفته را بهبود بخشد. سکته‌های مغزی سبب می‌شوند تا برخی از اندام‌ها فلج شوند. این اندام‌ها نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

همچنین مشکلاتی مانند پارکینسون نیز ضعف عضلات را به همراه دارند و باعث ناتوانی در برخی اندام‌ها می‌شوند. از دیگر مواردی که نیاز به فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل و کلینیک دارد، کسانی هستند که به صورت مادرزادی معلولیت خاصی دارند. تصادف و آسیب به استخوان‌های بدن نیز باعث تحلیل اندام‌ها می‌شود و فرد را نیازمند فیزیوتراپی می‌کند.

به طور کلی هر ضعف عضلانی که به هر دلیلی ایجاد شده باشد، با کاردرمانی و فیزیوتراپی می‌تواند بهبود زیادی پیدا کند.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

همان‌طور که گفته شد، متقاضیان کاردرمانی و فیزیوتراپی اکثراً افرادی هستند که دارای مشکل در اندام‌های حرکتی هستند. با توجه به این که فیزیوتراپی و کاردرمانی باید در جلسات متعدد و مدت‌دار انجام گیرد تا به مرور فرد بهبود پیدا کند، رفت و آمد مداوم در کلینیک‌های توان‌بخشی احتمالاً برای این افراد بسیار سخت است.

همچنین کسانی که باید آن‌ها را همراهی کنند نیز به مرور این روند را خسته‌کننده می‌دانند. از این رو فیزیوتراپی در منزل این مزیت را دارد که نیازی به جابه‌جا کردن بیمار نیست.

ممکن است برخی افراد تصور کنند آموزش فیزیوتراپی در منزل باعث می‌شود تا بیمار از برخی خدمات فیزیوتراپی با دستگاه‌های مختلف بی‌نصیب بماند؛ اما بهتر است بدانید که دستگاه‌های مورد نیاز در فیزیوتراپی در سایزهای کوچک و قابل حمل نیز وجود دارند. از این رو فیزیوتراپ در منزل با استفاده از این دستگاه‌ها به راحتی می‌تواند خدماتی کامل و جامع ارائه دهد.

خدمات مراقبت در منزل شامل چه مواردی است؟

آموزش کاردرمانی در خانه

کاردرمانی یکی دیگر از خدمات توان‌بخشی است که باعث بهبود عملکرد اندام‌های مختلف می‌شود. کاردرمانی به فرد کمک می‌کند تا زندگی عادی خود را از سر بگیرد و حرکات معمول را به فرد آموزش می‌دهد. این آموزش با تقویت عضلات در کنار فیزیوتراپی انجام می‌گیرد.

آموزش کاردرمانی در خانه به کسانی که به این خدمات نیاز دارند ارائه می‌شود. فرد متخصص در حوزه کاردرمانی، به فرد آموزش می‌دهد که اندام‌های تحلیل رفته را به چه نحوی حرکت دهد و از آن‌ها استفاده کند. بیمار می‌تواند با دریافت این آموزش‌ها، در طی روز این تمرینات را نیز انجام دهد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل چه مواردی می‌شود؟

فیزیوتراپی در منزل و کاردرمانی موارد مختلفی را شامل می‌شود. کاردرمانی حتی در ساده‌ترین حرکات فرد نیز تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال به بیمار آموزش داده می‌شود که چگونه واکر یا عصای خود را نگه دارد. این اندام‌ها به مرور با انجام کارهای آموزشی، بهبود پیدا می‌کنند و با استفاده صحیح از آن‌ها مشکل کم‌کم برطرف می‌شود.

کاردرمانی در خانه

فیزیوتراپ در منزل علاوه بر این که با تمرینات مورد نیاز فرد را برای زندگی بهتر آماده می‌کند، با آموزش فیزیوتراپی در منزل، این امکان را برای بیمار به وجود می‌آورد که در مواقع غیر از جلسات درمانی نیز خود این تمرینات را انجام دهد و سرعت بهبود را بیشتر کند.

خدماتی که فیزیوتراپ در منزل انجام می‌دهد موارد زیر را شامل می‌شود:

  • انجام تمریناتی که به فرد آموزش داده می‌شود و معمولاً با حرکات آرام شروع می‌شود. به عنوان مثال در بیمارانی که آرتروز یا مشکلات گردن دارند، فیزیوتراپی گردن در منزل با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. برای این افراد در موارد خفیف از حرکات استاندارد و درمانی استفاده می‌شود. همچنین ممکن است فیزیوتراپی گردن برای افرادی که توانایی حرکت این اندام را کاملاً از دست داده اند به کمک دستگاه‌های فیزیوتراپی صورت گیرد.

آموزش فیزیوتراپی و حرکاتی که بیمار می‌تواند آن را در طول روز انجام دهد. به عنوان مثال فیزیوتراپی پا در منزل برای افرادی که دچار شکستگی‌های شدید در این ناحیه شده‌اند و مدت زمانی طولانی ممکن است پا خود را حرکت نداده باشند، علاوه بر حرکات و استفاده از دستگاه، با آموزش‌هایی برای حرکات مناسب این اندام صورت می‌گیرد. فیزیوتراپی پا در منزل باعث می‌شود تا این بیماران راحت‌تر و در خانه درمان شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جدیدترین مقالات

اهمیت تزریق واکسن گارداسیل

اهمیت تزریق واکسن گارداسیل : ابتدا بهتر است درباره واکسن گارداسیل و نحوه عملکرد این واکسن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان…

6 روز ago

سفارش قرص متیمازول خارجی

برای سفارش قرص متیمازول خارجی میتوانید با شرکت ما تماس بگیرید.   قرص متیمازول چیست؟ یک داروی ضد تیروئید است…

2 ماه ago

سفارش واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی خارجی

واکسن گارداسیل ۹ ظرفیتی یک واکسن پیشگیرانه است که برای محافظت در برابر بیماری‌های ناشی از ۹ نوع ویروس پاپیلومای…

2 ماه ago

درمان زگیل تناسلی در خانم ها

زگیل تناسلی زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که از طریق ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند…

2 ماه ago

خرید واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی

برای جلوگیری از شیوع ویروس HPV بهترین پیشنهاد جامعه پزشکی به شما تزریق سه گانه واکسن های گارداسیل است. برای…

3 ماه ago

قیمت واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی

ویروس HPV که یک ویروس عفونی می باشد، در صورت مبتلا شدن فرد باعث بروز بیماری هایی می شود که…

3 ماه ago